Oprettelse og administration af medlemmer forgår via medlemslisten. Klik på "Medlemmer" og "Medlemsliste" fra den sorte administrationsmenu:
Alle foreningens medlemmer og brugere er i medlemslisten og medlemslisten giver dig en række forskellige muligheder for at administrere og kommunikere med medlemmerne. Knapperne over medlemslisten giver dig disse muligheder:
1. Opret et nyt medlem. Læs mere om oprettelse af medlemmer her.
2. Udfør "Aktioner" for udvalgte medlemmer (brug afkrydsningsfelterne til at vælge medlemmerne først).
Hvis der er valgt medlemmer, vises direkte på knappen, hvor mange der er valgt:
Her kan du vælge at sende mail, sende SMS eller udføre andre aktioner for de valgte medlemmerne. Klik på links for at se mere om dette.
3. Filtrer medlemslisten ud fra valgt etikette.
4. Filtrer medlemslisten ud fra 'aktive' eller 'ikke-aktive' medlemmer
5. Filtrer listen ud fra medlemmers e-mail status. Giver mulighed for hurtigt at se, hvem der ikke har en gyldig e-mailadresse i systemet.
6. Fritekst søgefelt
7. Eksporterer listen til Excel og arbejd videre med den dér.
Brug også listens overskrifter til at sortere medlemmerne
Alle listens overskrifter er klikbare og kan bruges til at sortere de data som står i selve listen. Klik f.eks. på "Fornavn" og få alle medlemmer sorteret efter deres fornavn. Klikker du én gang sorteres fra "a-å", klikker du én gang til, så sorteres fra "å-a".
I selve listen af medlemmer er der nogle felter, der er værd at bemærke:
Ændre: Går til redigering af medlemsdata.
Bookinger: Viser de aktuelle bookinger medlemmet har lavet.
Regninger: Viser regninger, der lavet til medlemmet.
Posteringer: Viser alle finansposteringerne for medlemmet.
OBS! Medlemslisten kan tilpasses, hvis i har behov for at få vist andre felter end dem, der vises som standard. Kontakt MemberLink, hvis i vil have andre felter vist.
Der kommer snart en video her, som viser hvordan du bruger medlemslisten til at administrere foreningens medlemmer.
Send login informationer til medlemmer
Opsætning af online indmeldelse
Eksport af medlemmer i en Excel fil
Forældreregistrering og kontakt
Opsætning af familiemedlemsskaber
Gør medlemmer inaktive (manuel udmeldelse)
Blokér et medlem (pga. manglende betaling)
Tildel begrænsede administrationsrettigheder
Hvordan bruges hold og etiketter?
Opret nye datafelter på medlemmerne