Når i har fået en mail fra DIBS omkring oprettelsen af jeres DIBS konto, skal i logge på systemet www.dibs.dk med jeres Merchant ID og det kodeord, der er med i velkomstmailen fra DIBS.
I administrationen hos DIBS, skal i indstille følgende under "Integration" / "Returværdier":
Inde i MemberLinks "Økonomiindstillinger" tilføjes "DIBS kreditkort" som betalingsform og Merchant ID og nøglerne for betalingsvinduerne indtastes:
DIBS Merchant ID: står i den velkomstmail i har fået og er jeres bruger ID til login på www.dibs.dk
K1 og K2 nøglerne: finder i under "Integration" / "MD5 nøgler" hos DIBS:
K nøglen finder i under "Integration" / "HMAC nøgle" hos DIBS:
Indsæt værdierne i MemberLinks "Økonomiindstillinger" og scroll ned og klik på "Gem" knappen, for at gemme indstillingerne.
OBS! Typisk skal siden godkendes af NETS, før i kan få en indløsningsaftale. Indtil i har fået indløsningsaftalen, skal i have markeret betalingsformen, som værende i "Test Modus" i MemberLinks "Økonomiindstillinger", så kan NETS teste, uden at der sker transaktioner.
Der kommer snart en video her, som viser hvordan man opretter betalingsformen 'betalingskort'..
Vigtig opsætning når NETS skal teste (ifm jeres ansøgning)
Opret betalingsmuligheder (hvordan i vil modtage penge)
Opsætning af kredit (seneste betalingsdato)
Opsætning af priser for hold og etiketter
Opsætning af priser for online indmelding
Opsæt reducerede kontingentspriser (for bestyrelsen/instruktører mm.)
Opret og kør manuel opkrævning
Print regninger (til medlemmer uden e-mail)